Skandalozno: Šta je voditeljica Dnevnika BHRT pričala o neustavnom “danu RS”

Preuzmite android aplikaciju
Preuzmite aplikaciju

Građani Bosne i Hercegovine koji uredno plaćaju radio-televizijsku pretplatu još nisu zaboravili dešavanja od 11. juli 2018. godine, kada je urednik Informativnog programa BHT1 Marko Radoja donio odluku da voditelji ove televizijske kuće na reveru ne nose Cvijet Srebrenice kao simbol stradanja žrtava srebreničkog genocida, a večeras se u Dnevniku na Radio-televiziji Bosne i Hercegovine (BHRT) desila identična situacija kada je u pitanju 9. januar.

Sve vrijeme tokom objavljivanja priloga iz Banje Luke, s današnjeg obilježavanja neustavnog dana Republike Srpske, voditeljica Selma Repeša i novinari ove medijske kuće su tokom izvještavanja govorili – dan RS-a, bez riječi – neustavni.

Tokom današnjeg dana, pojedini novinari ove medijske kuće su nas kontaktirali i za Radiosarajevo.ba, u želji da ostanu anonimni, kazali da je tokom dana među menadžmentom i urednicima ove medijske kuće kružio interni e-mail, u kojem im je striktno naređeno da niti jednog trenutka ne smiju koristi riječ – neustavni.

Nakon što smo se uvjerili u istinitost ove informacije, te da se tokom Dnevnika nijednom nije spomenuo neustavni dan RS-a, kontaktirali smo Radoju koji je za Radiosarajevo.ba iznio svoje pojašnjenje zbog čega je to tako.

„Iskren da budem, ja sam trenutno na godišnjem odmoru i sa uređivanjem večerašnjeg Dnevnika nemam ništa. No, kada ste me kontaktirali kazat ću da sam po prirodi legalista i da po tome uvijek radim. Jutros sam svojim saradnicima kazao da kontaktiraju jednog od pravnika Ustavnog suda koji bi nam pojasnio koju riječ da koristimo. Kako sam dobio objašnjenje, postoje dva razloga zašto da se ne koristi riječ – neustavan. Prvi jer je sadašnji zakon neustavan, a drugi da je Republika Srpska promijenila zakon i da je podnijela žalbu Apelacionom vijeću na odluku“, kazao je Radoja za naš portal i dodao:

Ja poštujem zakone ove zemlje. Šta god sutra sud odluči i koju god odluku donese to je za mene – amin. Isti slučaj imamo i sa Kosovom. A znate da BiH nije priznala i Kosovo. Kada bude to završeno, mi ćemo sve odluke poštovati, jer želim da budem izvan svih ovih priča“.

Identičan odgovor imala je i Svjetlana Topalić, urednica večerašnjeg Dnevnika, koja je za Radiosarajevo.ba kazala da tokom dana „među urednicima i menadžmentom nije išao nikakav interni e-mail kao u slučaju „Cvijet Srebrenice“ u kojem je skrenuta pažnja da se tokom izvještavanja iz Banje Luke ne koristi riječ – neustavni dan RS-a“.

„Kazat ću samo da se riječ neustavni još ne koristi u našim informativnim emisijama, jer Apelaciono vijeće nije razmatralo žalbu koja je podnesena. Mi smo prije početka Dnevnika još jednom provjeravali i rečeno nam je da je Republika Srpska promijenila zakon te da je podnijeta žalba na odluku. Dok se to ne riješi, riječ neustavni se ne koristi“, kazala je Topalić, koja je tokom dana na svom Twitter profilu čestitala dan RS-a riječima „Srećan ti rođendan, Republiko“, što je izazvalo ogorčenje njenih brojnih kolega s kojima radi na BHRT-u, ali i brojnih građana u Federaciji Bosne i Hercegovine koji su nas kontaktirali kazavši „da Svjetlana uredno prima plaću s leđa građana Federacije BiH i da je oni plaćaju, s obzirom na to da je Javni RTV servis na državnom budžetu“.

Kontaktirali smo i voditeljicu Selmu Repešu, koja je večeras vodila Dnevnik i najavljivala priloge iz Banje Luke. Ona je za naš portal kratko kazala:

„Ja sam samo vodila Dnevnik i nemam ništa sa uređivačkom politikom. Uz sve to, nemam nikakav ni komentar“, kazala je Repeša za Radiosarajevo.ba.